domů | AČMK | Dokumenty AČMK | Kluby | Turnaje | Žebříček | O hře | Glosář | Coaching | Odkazy | Login |
Pravidla asociačního kroketu, 6. edice
23. PŘERUŠENÍ HRY (forestalling play)
-
DEFINICE Hráč přerušuje hru, když za účelem vykonání své povinnosti coby rozhodčího hry žádá strikera, aby hraní bylo přerušeno, a žádá ho takovým způsobem, aby byl požadavek normálně slyšícím strikerem zaregistrovatelný.
-
PROTIVNÍK NESMÍ PŘERUŠIT Pokud chyba podle Pravidel 25, 26, 27(d) nebo 28 už nenastala, nesmí protivník přerušit hru nebo upozornit strikera, pokud má podezření nebo si je vědom, že striker v nejbližší době:
-
hodlá projet špatnou brankou; nebo
-
hodlá hrát se špatnou koulí; nebo
-
si bude činit nárok na krokování mrtvé koule.
-
PROTIVNÍK MUSÍ PŘERUŠIT S výhradou Pravidel 23(b) a 23(d) hráč musí okamžitě přerušit hru, pokud má podezření nebo si je vědom, že:
-
striker zamýšlí provést problematický úder bez toho, že by byl zvlášť pozorován nebo
-
v nejbližší době nastane interference nebo chyba jiná než pochybení nebo
-
nastala chyba nebo interference nebo
-
v nejbližší době strikerův tah předčasně skončí (viz Pravidlo 35(a) a pro handicapovou hru Pravidlo 37(e)) nebo
-
je chybně umístěný kolíček nebo
-
značení hranic bylo posunuto.
-
KDY PŘERUŠIT Protivník by měl přerušit hru mezi údery a, pokud se záležitost netýká bezprostředně hraného úderu, nesmí přerušit hru poté, co úder začal a před tím, než byl zahrán. Pokud tak učiní, použije se Pravidla 34(a)
-
STRIKER POKRAČUJÍCÍ VE HŘE Pokud striker pokračuje ve hře poté, co byla tato přerušena a před tím, než je záležitost urovnána, použije se Pravidla 32.